במיוחד היום, שהכל משתנה במהירות מטורפת, קל ללכת לאיבוד בתוך המרדף "חיינו". זה נכון בתחומים רבים, ובמיוחד בתחום הזוגיות. כדי להצליח להשיג את המטרות שלנו חשוב להתמקד במספר עקרונות שיעזרו לנו לא לאבד את הדרך. העקרונות יכולים להיראות פשוטים, אבל דווקא בפשטות נמצא העומק, ומה שבעיקר חשוב הוא המודעות, הערנות והרצון ליישמם בדרך להצלחה.

 

העיקרון הראשון: דעו מה אתם רוצים

הרבה מאד אנשים יודעים מה הם לא רוצים, אבל לא יודעים לומר מה הם כן רוצים. בנוסף, גם אם יש להם כבר מטרה מסוימת כמו להתחתן החלק המודע שלכם אולי מבין את זה, אבל כדי לרתום את התת-מודע, שהוא העיקר בתהליך, צריך לדבר בשפה שלו – כלומר לייצר ממש סרט של השגת התוצאה, לפרט פרטים. איך זה ייראה, איך זה ישמע ואיך אתם תשמעו, איך זה ירגיש לכם? מוזמנים לתרגל את זה בבית וממש לדמיין לכם את רגע השגת היעד לפרטי פרטים – כדאי גם לרשום את זה לעצמכם כמובן. מניסיון, זה כיף!

העיקרון השני: תפעלו

"אין כשלון, יש משוב – ומשוב זאת דרך לקבל את המידע הדרוש לי כדי להשתפר"

אם תומאס אדיסון אחרי כל ניסיון שלא הצליח היה אומר לעצמו 'אוף אני כישלון', או 'אין סיכוי אני מוותר' אולי עד היום לא היו לנו נורות חשמל. המנהלים הכי טובים עושים הכי הרבה טעויות. ולמה? כי הם כל הזמן פועלים, ומי שעושה טועה. אז העיקרון אמנם לא הכי חשוב, אבל כן הכי קריטי, הוא לפעול – ואם אתם יודעים ומפנימים את הנחת היסוד ש'אין כשלון, יש משוב – ומשוב זאת דרך לקבל את המידע הדרוש לי כדי להשתפר', אז הסיכוי שתימנעו מלפעול יקטן משמעותית וכנראה יעלם.

 

העיקרון השלישי: זהו התקדמות או עמידה במקום

איינשטיין אמר שההגדרה של 'שיגעון' זה לפעול באותה דרך בדיוק כל פעם ולהניח שתקבל תוצאה שונה. פעלנו? אחלה. ואם לא השגנו את התוצאה שרצינו? נחשוב מה כדאי לי לשמר ומה כדאי לי לשפר. כשאני ישבתי בדייטים במסעדות הייתי כמעט תמיד מוסח ולא זרם לי לשבת, כל פעם גם ירד לי כל הביטחון כשנכנסתי למסעדה. אז כשהכרתי את אשתי, עוד לפני התהליך שעברתי, אמרתי לה שאני מבקש לא לשבת במסעדות אלא במקומות אחרים ולטייל וכו' ושם המשאבים שלי, כלומר – ביטחון עצמי, רוגע וקלילות היו נגישים לי יותר.  דרך אגב, אחרי התהליך שעברתי כבר התחלתי להרגיש בנוח גם במסעדות (ואפילו נהניתי) אבל זה כבר סיפור אחר.

 

העיקרון הרביעי: היו גמישים

כשיצאתי עם אשתי ובאמצע הדיבור בינינו התחלתי להרגיש תקיעות ואי נעימות באוויר, ישר הצעתי לה שנקום ונלך לטייל למקום מסוים או שנלך לקנות משהו לשתות או לאכול. היא הסכימה וכמו קסם הדייט זרם מאז. בני אדם נוטים לבחור באופציה הטובה ביותר הקיימת בפניהם בכל רגע נתון, ולכן תמיד נרצה להרחיב אפשרויות.

"כשאתם יוצאים ומתחילים להרגיש תקיעות ואי נעימות באוויר, ישר תציעו לעבור למקום אחר, אולי לטייל למקום מסוים שבו אתם יודעים שאתם מרגישים בנח או ללכת לקנות משהו לשתות או לאכול"

תחשבו על סיטואציה 'תקועה' שהייתה לכם באחד הדייטים ואיך יכולתם לפעול שם שונה. מה יכולתם לחשוב אחרת באותו רגע? אם זה מאתגר תוכלו גם לשער איך אדם אחר, שהייתם רוצים לפעול

כמוהו היה פועל באותה סיטואציה? כבר מהתרגיל הזה כנראה יפלו לכם כמה תובנות מעניינות…

 

העיקרון החמישי: פעלו מתוך גישת ההצלחה

זה המנוע והדלק שעליו בנויים כל שאר העקרונות: לחיות בתודעה ש"אני יודע שזה יצליח". גם אם כרגע עוד לא ברור לגמרי איך נגיע לשם, עצם הוודאות הפנימית שלנו שזה יצליח מגבירה לנו את המוטיבציה לפעול לשנות ולהתקדם כל הזמן אל עבר היעד!

כשחוויתי דייטים לא מוצלחים בעצמי מה שאיפשר לי להמשיך לצאת ולהתקדם הייתה ההחלטה הפנימית שלי שבסוף אני אתחתן.

 

 

 

כותב המאמר הוא אבישי כהן – העצמה אישית בדרך לזוגיות מוצלחת

 


הורידו את האפליקציה של שליש

2 Comments

  1. נורית on אוקטובר 21, 2020

    מאוד יפה

    הגב
  2. חיים דברי on אוקטובר 20, 2020

    מאמר מקסים! קצר וקולע

    הגב

כתיבת תגובה