כבר בגיל 16, עידן בן אור עסק ב-SEO, כשהתחום עוד היה בחיתולים. כיום הוא הבעלים של חברת Rego הנחשבת לחברה המובילה ביותר בקידום אתרים, ומעניק שירותי קידום לחברות הגדולות בישראל. אז איך גם אתם יכולים לקדם את האתר שלכם ולהוביל אותו למיקומים טובים יותר בגוגל? עידן מגיש לכם את כל הטיפים המנצחים.

עידן בן אור / צילום: דקל אבו

עידן בן אור | קרדיט: דקל אבו

לפי מחקר שערך האתר Platonik, התוצאה הראשונה שמופיעה במנוע החיפוש של גוגל מקבלת 28.75% מכלל הקליקים, בעוד שהתוצאה שמופיעה במיקום העשירי בתוצאות מקבלת 0.96% קליקים. "העמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל הוא הנדל"ן הכי יקר שיש. כל מי שמחפש שירות או מוצר, מגיע לגוגל. כיום, אפילו אתרים שמופיעים בסוף העמוד הראשון בקושי זוכים לכניסות. כדי להגיע לראש התוצאות צריך להשקיע בקידום האתר שלך בגוגל. קידום אתרים מושך אנשים להיכנס לחנות שלך", כך אומר עידן בן אור, הבעלים של חברת Rego הנחשבת לחברה המובילה ביותר בקידום אתרים.

עידן (בן 35, נשוי ואבא לשני ילדים), מ"פ במילואים, החל לעסוק בקידום אתרים כבר בגיל 16: "הגעתי לעולם הזה די בטעות. ניהלתי פורומים באתר להלה שהציע הורדות לתכנת אימיול. בשלב מסוים החלו לתבוע את האתר על הפרת זכויות יוצרים, וכל הצוות ברח. אז החלטתי להקים אתר אינטרנט משלי. למדתי לתכנת אתר דרך ספר לימוד, והקמתי אתר עם פורום כללי. האתר היה מוצלח ויפה, אבל לא נכנסו אליו גולשים. לא הבנתי מה הסיבה, ואז מישהו אמר לי שלא מוצאים את האתר שלי בשום מקום. הוא הציע שאו שאתלה פליירים שיפרסמו את האתר או שאדחוף אותו בגוגל כדי להגיע לראש התוצאות במנוע החיפוש. אז התחלתי ללמוד את התחום לבד. היה אז מעט מאוד ידע ברשת בנושא קידום אתרים, ואת הידע שאבתי בשפה האנגלית".

לאחר שהחל ללמוד את התחום, עידן עבד בחברת קידום האתרים נירביט. "בזמנו קידום אתרים הייתה עבודה שחורה של העתק הדבר. לא היו את הכלים האוטומטים שיש היום. לאט לאט למדתי איך לחשוב כמו גוגל ומה זה בכלל SEO", מספר עידן.

אחרי 6 שנים של שירות צבאי, עידן המשיך לעבוד בקידום אתרים כשכיר עד שבשנת 2016 הוא החליט להקים חברת קידום אתרים משלו: "אנחנו חברה שעושה אך ורק  SEOואנחנו הכי טובים במה שאנחנו עושים. מתוך אידיאל, אנחנו מציעים קידום אתרים לחברות שמתמודדות עם אתגרים ומתקשות להגיע למיקומים הגבוהים בגוגל. אחוזי ההצלחה שלנו מאוד גבוהים ורוב הלקוחות שלנו מגיעים מפה לאוזן, אחרי שקיבלו המלצות מלקוחות קיימים. אנחנו עובדים עם חברות הגדולות במשק".

אז איך מגיעים למיקומים הגבוהים בגוגל? מה עושים בקידום אתרים?
"קידום אתרים זה בעצם היכולת שלנו לשכנע את גוגל שמגיע לנו להופיע גבוה במונחי חיפוש שונים. כשאנחנו שואלים את גוגל שאלה, הוא נותן לנו תשובה דרך תוצאות החיפוש, ואנחנו רוצים להשפיע על התוצאות האלו. המטרה היא להגיע למיקומים גבוהים כי כך אנחנו נהנים מקהל גולשים גדול יותר. האופן שבו אנחנו משכנעים את גוגל להגיע למיקומים ראשונים, השתנתה עם הזמן והפכה להיות מורכבת לאורך השנים. פעם כל מה שהיה צריך לעשות זה להשיג קישורים חיצונים – כלומר שאתרים אחרים יפנו את הגולשים לאתר שלך. כיום גוגל השתכלל, וכדי להופיע גבוה בתוצאות האתר צריך להעניק חוויה טובה לגולשים. גוגל צריך להשתכנע שהאתר שלכם טוב יותר משל המתחרים".

בעלי עסקים! פתחו כרטיס ביקור חינם בששת ימים והתחילו לקבל לידים!

אז איך עושים את זה? איך דוחפים את האתר שלכם למיקום טוב יותר בגוגל? הנה הטיפים של עידן:

מה הגולשים שלכם מחפשים?
"ראשית, עליכם להבין מה קהל היעד שלכם מחפש. אם ניקח את המונח נעליים, יש גולשים שמחפשים לרכוש נעליים אונליין, ויש כאלו שרוצים ללמוד על ההבדלים בין סוגי נעליים שונים. אם הגולש למשל מחפש את המונח "נעליים לגברים", אז הוא רוצה לרכוש נעליים המתאימות לגבר. גוגל יודע מה הגולש מחפש לפי המונח שהוא מקליד במנוע החיפוש. העבודה שלנו היא להבין איך אנחנו מייצרים את התוכן הכי טוב עבור מה שהגולש מחפש, ואיך אנחנו מגישים את התוכן לגוגל בצורה הטכנית הטובה ביותר".

השקיעו בתוכן
"חשוב מאוד ליצור באתר שלכם תוכן עם ערך מוסף הרלוונטי לתחום העסק שלכם. ככל שהתוכן יותר מעמיק כך גוגל יאהב יותר את התוכן ויציג אתכם במיקומים הגבוהים. אל תפרסמו תוכן שיש אצל כולם, כי אז אין לכם שום יתרון על פני המתחרים. מומלץ לבקש ממישהו שלא מהתחום שלכם לקרוא את התוכן ולבחון האם הוא מקבל את המענה השלם. כלומר, שהגולש לא יצטרך ללכת לאתרים אחרים כדי להשלים את המידע. תנו לו את כל המידע הנדרש, עם תמונות וסרטונים, כך שהגולש ירגיש שהאתר שלכם נתן לו את המידע הטוב ביותר".

שילוב מילות מפתח
"אם אתם לא מגיעים מתחום ה-SEO לא הייתי מציע בכלל להתעסק באופטימיזציה של מילות מפתח. אנשים תמיד מחפשים כלל אצבע של כמה אחוז מילות מפתח להטמיע בתוכן, אבל זה כבר לא מה שהיה בעבר ואין כלל כזה. אתם לא באמת יכולים לדעת האם יש מספיק מילות מפתח או שיש יותר מדי. מה שחשוב זה שהתוכן יהיה טוב לבני אדם".

קישורים חיצוניים
"SEO זה כמו בית משפט. אנחנו מגיעים לגוגל עם הסיפור שלנו שהאתר שלנו מוצלח ושמגיע לו להגיע לתוצאות הראשונות. כדי שגוגל באמת ישתכנע שהאתר שלכם טוב ורלוונטי, הוא זקוק לעדים שיעידו לטובתכם. העדים האלו הם אתרים אחרים שמפרסמים קישורים לאתר שלכם. אפשר לקנות או להחליף קישורים חיצוניים. ככל שהאתרים האלה רלוונטיים לתחום, כך העדות שלנו יותר אמינה ולאתר שלכם תהיה סמכות בעיני גוגל".

בדקו סטטיסטיקות
"כבעלי אתר, עליכם לבדוק האם הגולשים באמת אוהבים את האתר שלכם. לשם כך, יש סטטיסטיקות הכוללות למשל אחוזי נטישה. אם הגולש נכנס ויצא במהירות, סימן שהוא לא מצא את מה שחיפש. התפקיד שלכם הוא להשאיר את הגולש באתר ולתת לו את המענה".

ייעוץ עם איש מקצוע בתחום ה-
SEO
"מומלץ מאוד לבקש ייעוץ מאיש SEO שיבחן באופן חד פעמי את האתר ויוכל לומר האם הוא בנוי נכון, האם ההיררכיה שלו נכונה, ומהם השינויים הטכניים שצריך לעשות. העניין הטכני משפיע גם הוא על הדירוג בתוצאות החיפוש".

בעלי עסקים! פתחו כרטיס ביקור חינם בששת ימים והתחילו לקבל לידים!

 

Tagged in: