יעל רשף, מאמנת אישית לזוגיות החליטה לפני ארבע שנים לחפש הצעות בשטח עבור הלקוחות הרווקים שלה וגילתה שהיא יכולה לשדך. יעל, בת 46 הספיקה להוציא יותר מאלף זוגות לדייטים בשנים האחרונות וללוות עשרות לחתונה.

קרדיט: רן רשף

איך הגעת לתחום השידוכים?
הגיעו אלי אנשים לתהליך אימון וסיפרו לי סיפורים קשים על שדכניות שאומרות להם שהם בררנים מידי ולעולם לא יתחתנו. שמכריחות אותם לצאת לדייטים והם יוצאים כי לא נעים להם. החלטתי שאני רוצה להביא משהו אחר לעולם השדכנות. יחס רגיש, בלי ביקורת, רכות, מסירות. גם כך תקופת הרווקות מאתגרת, שדכניות צריכות להקל, לא להחמיר את המצב. נכנסתי לתחום ופתאום גיליתי איזה אושר גדול זה לחבר בין אנשים לחתונה. זה הדבר הכי משמח בעולם. במהלך הזמן הבנתי שמצד אחד זה לא מספיק לעבור אימון אישי מבלי לצאת לדייטים מתאימים ומצד שני זה לא מספיק לצאת לדייטים שוב ושוב מבלי לעשות אימון ולקבל ליווי בקשר.

אני רואה שאת עובדת בצוות, מה גרם לך לפתוח את "איחודים"?
בתקופת הקורונה פנו אלי עשרות אנשים כל שבוע. הייתה היסטריה. פתאום הבדידות גרמה לאנשים לחפש באופן דחוף מענה לזוגיות. ראיתי שיש המון עבודה ושאני לא יכולה לעשות את זה לבד. גיליתי שאני יכולה להביא שני אנשים למאגר ולא לחשוב לחבר בניהם ומישהי מהצוות חושבת על הרעיון ועושה שידוך. זה כיף לגלות שעבודת צוות מניבה פירות ואני לא לבד.
למדנו במהלך השנים שצריך לשלב בין איתור הצעות מדוייקות לבין ליווי בקשר. בעצם המצאנו תחום התמחות חדש לגמרי שדכן שהוא גם מאמן, ומאמן שהוא גם שדכן.

מי מתאים תכנית שלכם?
בשנים האחרונות זכינו לשדך זוגות מכל הסוגים והמגזרים. אני מרגישה שמשמים סוללים לי את הדרך והבטחון שכל אחד יכול להתחתן וכמעט כל אחד יכול להיות שדכן.
שידכנו פרק א, פרק ב, פרק ג. אנשים מכל הסוגים והמגזרים. אנחנו גם משדכים אנשים עם מוגבלויות ורואים אותם כגיבורי על של החברה.

אנשים שנמצאים כבר באתרים ואפליקציות מתאימים לתכנית שלכם?
יש אנשים שיוצאים דרך אתרים כמו שליש גן עדן והם מרגישים שטוב להם, אבל יש להם הרבה שאלות והתלבטויות ואין להם עם מי להתייעץ. חברים ומשפחה הם לא אובייקטיביים והתייעצות עם אדם מבחוץ יכולה להבהיר ולכוון את הקשר למקום המתאים.
מגיעים אלי אנשים שהתחתנו ולצערי התגרשו די מהר אחרי הנישואין, כי הבינו שהם התחתנו עם האדם הלא נכון. אני חושבת שאם הם היו מגיעים לליווי בקשר, היינו יכולים לבדוק יחד את הקשר ולגלות שהוא לא מתאים לפני החתונה.
הגיע אלי בחור בן 25 שהרגיש כל הזמן שמשהו לא בסדר בקשר, אבל המשפחה והחברים אמרו לו שזה יעבור אחרי החתונה. כמובן שזה לא עבר והיום קשה לו מאוד למצוא בחורה בת גילו שמוכנה לצאת עם בחור גרוש. ליווי בקשר בהחלט יכול לסייע למנוע מקרים כאלה.

אז מה התכניות לעתיד?
בעוד חודש יצא כנס גדול מטעם "איחודים" שבו יתאחדו יזמים וארגונים שונים בתחום השידוכים. זה כבר כמה שנים שאני חולמת ששדכנים ומאמנים יתאחדו ויכירו אחד את השני כדי לעשות עבודה משותפת למען עם ישראל. "אמרו לי שלא אצליח לחבר בין כולם, כי יש הרבה פוליטיקה ואינטרסים בתחום, אבל אני מאמינה שכשעושים משהו מכל הלב, זה מגיע ללב. כל מי שהזמנתי לכנס נענה בשמחה. זה פעם ראשונה שכולם נפגשים יחד. עבורי זה הגשמת חלום. לא סתם בחרנו את השם איחודים. אנחנו זוכים השנה לעשות אחדות נפלאה עם השדכנים והמאמנים ועם הארגונים הכי גדולים בארץ שמוסרים את הנפש למען הקמת בתים בעם ישראל."

הכנס יתקיים בירושלים ב- ה' אב, כמה ימים לפני צום תשעה באב, זמן חורבן בית המקדש, שנחרב בשל שנאת חינם ועבודה זרה. אנחנו זוכים השנה להתאחד באהבה למען אחרים ולעסוק בעבודה הכי חשובה בעולם, לסייע לבורא לחבר בין איש לאישה ולבנות משפחה, זו זכות עצומה.
"אני מזמינה שדכנים ומאמנים להגיע לכנס, להכיר קולגות, לדון על דברים חשובים ולקבל השראה להמשך הדרך".
אחרי הכנס נפתח קורס לשדכנים לליווי בקשר כדי שעוד שדכנים יוכלו ללוות את הזוגות שהם משדכים מתחילת הקשר ועד תחילת הנישואין.

 יעל רשף – 0545469766
https://ichudim.com

להכרות נוספת עם יעל – לחצו כאן